Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
| Николаевский кондуктор |
24.12.2012, 19:14
Сообщение
#1
|
![]() Прописан ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Старейшина Сообщений: 4 430 Регистрация: 7.3.2006 Пользователь №: 7 |
Не за горами 2015 год и юбилей николаевского трамвая!
К 40 летию троллейбуса мы делали экспозицию в краеведческом музее. А к такому крупному празднику и подавно надо сделать что то особенное. Давайте пока подумаем как можно будет приподнести обыватели историю нашего трамвая. Может в инете есть информация о том как устроены экспозиции электротранспорта в других городах Украины??? |
![]() ![]() |
| Николаевский кондуктор |
25.8.2014, 11:24
Сообщение
#2
|
![]() Прописан ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Старейшина Сообщений: 4 430 Регистрация: 7.3.2006 Пользователь №: 7 |
http://www.gorsovet.mk.ua/center/archive.ua?id=587
ІСТОРІЯ ПЕРШОГО ЕЛЕКТРОТРАМВАЯ В МИКОЛАЄВІ Недільний день 21 грудня 1914 року для городян став святковим: у перший рейс вирушив Миколаївський трамвай. Урочистості з нагоди відкриття руху електричного трамвая відбулися в приміщенні нового трамвайного парку, прикрашеного в честь свята прапорами і гірляндами зелені. У передній частині величезного депо були встановлені бюсти царських осіб. Почесних гостей зустрічав голова міської "трамвайної" комісії Іван Степанович Некрасов. Миколаївський градоначальник віце-адмірал Олександр Іванович Мязговський розрізав стрічку національних кольорів, простягнуту впоперек воріт будівлі, після чого перший вагон, переповнений офіційними особами, під звуки маршу вийшов з вагонного парку і попрямував зпоміж густий натовп народу до вокзалу. За першим вагоном через певні проміжки часу пішли інші, і, таким чином, було відкрито трамвайний рух у Миколаєві. По всьому шляху слідування трамвайних вагонів від вокзалу на Дальню Слобідку - до міської лікарні - численна публіка вітала перших пасажирів. Плата, отримана в перший день роботи трамвая, склала 400 карбованців. Напередодні майбутнього свята "трамвайна" комісія звернулася до міської управи з пропозицією: "Весь валовий дохід, що надійшов за провіз пасажирів у цей день, віддати на користь родин призваних на війну запасних і ратників ополчення", - що й було виконано. Всього в неділю 21 грудня 1914 року по лінії "Вокзал - Лікарня" за 6 годин роботи трамвая було перевезено 8 тисяч пасажирів. З відкриттям руху Миколаївського електричного трамвая були скасовані дії міських кінно-залізних доріг. А починалося все в далекому 1902 році, коли в кінці лютого до Миколаєва прибули з Бельгії головний директор Анонімного Товариства Миколаївських кінно-залізних доріг інженер К.К.Тонне і інженер правління товариства Л.Дельтанр з метою переговорів з міською управою про заміни кінної тяги електричною. Протягом десятиліття в міській думі не припинялися дебати в пошуках шляхів і способів спорудження електричного трамваю в Миколаєві. Були і противники нововведення, які доводили, що трамваї полякають коней, а електричний струм буде вбивати людей і викликати пожежі. Ці дискусії відображені в журналах тих років. За всіма запереченнями стояли цілком реальні економічні причини. З одного боку, конка приносила місту значні доходи, причому, розширення кіннихх ліній вимагало тільки прокладки рейок, в той час як введення трамвая було пов'язано з великими капіталовкладеннями. На спорудження електричних станцій, мережі проводів, будівництво трамвайних депо, на закупівлю рухомого складу, спеціального навчання персоналу. До 1912 року розглядалося питання про надання бельгійцям концесії на будівництво трамваю. Нарешті, 10 лютого 1912 року міська дума вирішила будувати трамвай силами міста господарським способом на суми 6,5 мільйонного облігаційної міської позики, дозволеного місту Радою Міністрів ще в 1910 році. У січні 1913 року була обрана нова виконавча трамвайна комісія, яку очолив І.С.Некрасов. Не чекаючи затвердження проекту та кошторису в МВС, вона приступає до заготівлі граніту "в кількості до 1675 куб. сажнів для розширення мостових на вулицях міста", по яким стояло укладення подвійних трамвайних шляхів, і для влаштування основи під рейки (нагадаємо, що рейки кінної залізниці укладалися без шпал і в одну колію). У червні 1914 року техникобудівельний комітет МВС затвердив проектне креслення відкритого вагона електричного трамваю в Миколаєві. Він вміщував "46 місць для пасажирів, з яких 32 місця для сидінь і по 7 місць на кожній площадці вагона". 25 закритих і 15 відкритих моторних вагонів, а також 2 причіпних були замовлені 8 квітня 1913 року "Російському Балтійському вагонобудівному заводу". Проект мережі Миколаївського трамвая був затверджений МВС 6 вересня 1913 року. У період спорудження електричного трамваю в місті Миколаєві перебувало правління Російського товариства "Всезагальної компанії електрики" і "Російського Балтійського вагонобудівного заводу". Для подачі трамваю додаткової енергії в центрі міста біля Каплиці на базарі на місці дерев'яного павільйону кінної залізниці будується будівля головної трансформаторної підстанції. Вона згодом також виконувала роль пасажирського павільйону і "головного пункту для вуличного освітлення". Ця будівля добре відома миколаївцям: витончена споруда на перетині проспекту Леніна і вулиці Радянської тепер є візитною карткою нашого міста і його окрасою. Тут був влаштований короткий тупиковий шлях. На місці старого магометанського кладовища (вул. 1-ша Піщана та Інвалідна, тепер Андрєєва, 17) будується трамвайний парк, який включав в себе адміністративний корпус, кузню, приміщення для ремонту і для відстою вагонів. У 1915 році трамвайні маршрути виглядали наступним чином: 1-й "Вокзал - Лікарня" - довжиною в 5 верст, за яким курсувало щодня від 6 до 9 вагонів; 2-й "Привозний ринок Спаськ" - 3 версти, курсувало від 9 до 13 вагонів; 3-й "Ковальська - Привозний ринок" - 3 версти 125 сажнів, курсувало 9 вагонів; 4-й "Каботажний мол - Кладовище" - 6 верст, курсувало 7 вагонів. "Проїзна плата встановлюється у такому розмірі: за проїзд в один кінець по кожній з ліній - 5 коп. з пасажира, з пересадкою - 8 коп., учнівські квитки та квитки для нижніх чинів - 3 коп., з пересадкою - 5 коп. Дітям до 5 років з дорослими - безкоштовний проїзд. Поліцейським, поштовим і телеграфним чинам, при виконанні ними службових завдань, також надається безкоштовний проїзд, стоячи і в числі не більше одного на кожен вагон на передній площадці". В умовах військового часу в 1915 році проїзні тарифи були збільшені, у зв'язку з чим робітники і службовці Миколаївських суднобудівних заводів звернулися в міську управу про надання їм пільг: "Несучи витрати за відрахуванням на потреби війни до 6 відсотків із свого скромного заробітку, ми терпимо позбавлення із-за дорожнечі продуктів і палива". У зв'язку з цим 1 лютого 1917 року були затверджені наступні тарифи: за проїзд по одній лінії - 10 коп; з пересадкою на інші лінії - 15 коп.; для учнів за проїзд по одній лінії - 3 коп.; з пересадкою на інші лінії - 5 коп.; для робітників металургійних заводів в ранковий і вечірній час за проїзд по одній лінії - 6 коп.; з пересадкою на інші лінії - 10 коп. Проїзд в один кінець по кожній з ліній - 5 коп. з пасажира, з пересадкою - 8 коп., учнівські квитки та квитки для нижніх чинів - 3 коп., з пересадкою - 5 коп. 3 червня 1914 року на станцію "Миколаїв" були доставлені товарним поїздом перші 10 вагонів міського електричного трамвая з Петербурга, виготовлені "Російсько-Балтійським заводом" і "Загальною компанією електрики". Через вісім днів прибули ще 10 вагонів, а до 1 вересня очікувався повний їх комплект у кількості 42 вагонів. Галина Чередниченко в статті «Від вокзалу по Глазенапівській» пише, що Перша світова війна зірвала своєчасні поставки вагонів. Так, на 4 січня 1915 року (після офіційного відкриття руху трамвая по 1-й лінії) їх загальне число становило лише 34 одиниці (у цей день з Петербурга прибуло ще 8 вагонів). Згідно "Звіту Миколаївського градоначальства за 1915 рік" до 1 січня того року було укладено 22,5 версти шляху, підвішене 21000 м проводу, закінчені всі цивільні споруди. Постачання вагонів та обладнання тривали до закінчення будівництва ліній. У перший рік роботи Миколаївського трамвая було перевезено 9752913 пасажирів. Щодня в русі знаходилося від 24 до 37 вагонів. У 1918 році на лініях міста працювало два маршрути: № 1 - Каботажна гавань, електрична станція, завод "Наваль", вокзал, базар, каплиця, вулиця Потьомкінська, лікарня. № 3 - вулиця Ковальська, каплиця, Спаськ. Рух трамваїв починався о 8 годині ранку і завершувалося до 20 год. З тих пір минуло близько ста років. Давно вже не гуркочуть трамваї на вулицях Радянській, Московській, Нікольській, Наваринській і проспекті Леніна. З'явилися нові маршрути, і тепер загальна протяжність трамвайних ліній в Миколаєві складає 74 кілометри. Головний спеціаліст архівного відділу управління архівної роботи та урочистих подій Миколаївської міської ради Максим Григорович Короленко |
Николаевский кондуктор 100 лет николаевскому трамваю 24.12.2012, 19:14
Николаевский кондуктор Мысль вообще еще есть и такая, может НТТУ захочет ... 24.12.2012, 20:07
v0lant ...
Может в инете есть информация о том как устрое... 24.12.2012, 21:11
Николаевский кондуктор Ну у них музей отдельно от краеведческого и скорее... 25.12.2012, 11:35
SULTAN + кусок рельсы,
+ ещё бы трамвай перегнать с Евпа... 25.12.2012, 12:55
Николаевский кондуктор Да трамвай из Молочного врядли кто отдаст!
И м... 25.12.2012, 19:22
SULTAN
Хотя на территории депо-1 стоит кузов старого тра... 25.12.2012, 21:41
Sentinel
это можно мне. я специализировался на этом. вот ... 25.12.2012, 21:47
Николаевский кондуктор Цветной принтер на работе вроде есть надо посмотре... 26.12.2012, 11:31
Sentinel
Я делал 2007, 2002, переделывал 608-е и 605-е, н... 26.12.2012, 12:59
Николаевский кондуктор Сложно в городе сфоткать так чтоб со всех сторон... 26.12.2012, 17:10
Николаевский кондуктор вот ссылка на наши бумажные трамваи
http://forum.b... 27.12.2012, 11:39
Николаевский кондуктор Значит что мы имеем!
из бумаги можно сделать К... 27.12.2012, 19:30
Sentinel Я ещё и шрифт Николаевский сделать могу. Делал на ... 28.12.2012, 13:08
Николаевский кондуктор 2127 не открылась!
можно продумать как сделать... 28.12.2012, 15:38
Sentinel
Это тоже умею. Есть сцепные устройства...короче,... 28.12.2012, 18:58
Николаевский кондуктор а сможешь сделать КТМ-5 и КТМ-8 в какой нибудь наш... 28.12.2012, 19:15
Sentinel
а вот тут нужны фотки со всех сторон 28.12.2012, 19:41
Николаевский кондуктор Бумажное моделирование это хорошо, но кроме него н... 29.12.2012, 16:08
Sentinel http://transphoto.ru/photo/266273/ - офсхема с гер... 29.12.2012, 17:16
Николаевский кондуктор какая по плотности нужна бумага для выкройки и где... 8.1.2013, 19:18
Sentinel
Да сойдёт и обычная А4. Сам на ней лепил и не жа... 8.1.2013, 20:44
Николаевский кондуктор Да для маленького масштаба может и пойдет а для фо... 9.1.2013, 11:34
Николаевский кондуктор Хочу познакомиить с экспозициями некоторых музеев ... 22.1.2013, 19:14
Николаевский кондуктор Встретил новый год без компьютера, поэтому только ... 29.1.2014, 19:38
DODIN
Подскажите в какой конторе в Николаеве можно отпе... 29.1.2014, 23:43
Lessa Саш, ты в Краеведческом планируешь? 29.1.2014, 21:39
Николаевский кондуктор На сегодняшний день кроме краеведческого другой ал... 30.1.2014, 18:52
SULTAN Могу отпечатать фото цифра (хим. лаборатория) 21х3... 30.1.2014, 23:22
Николаевский кондуктор Спасибо и этим воспользуемся!
Теперь такой во... 31.1.2014, 18:44
vnikolsky [img]http://www.picatom.com/2b/%20%20-1292-th.JPG[... 12.5.2014, 20:51
Fort Этот снимок сделан во время ВОВ, насколько мне изв... 13.5.2014, 6:21
Николаевский кондуктор 21 декабря 1914 (3 января 1915) скоро будем отмеча... 3.12.2014, 19:51
Lessa Степа говорил, что если надумаем экскурсию по горо... 3.12.2014, 20:24
Николаевский кондуктор первая ласточка к "100-летию"
http://www... 11.12.2014, 18:32
Lessa А чего 21-го?
День города-то отмечаем по-новому ст... 11.12.2014, 21:33
Yositch
А чего 21-го?
День города-то отмечаем по-новому с... 11.12.2014, 22:56
местный житель Почему реальнее 21 декабря? Ведь не просто так дат... 12.12.2014, 0:13
Boris Фейсбучный Йосич написал:
15.12.2014, 22:51
v0lant А тем кто в фейсбуках не участвует, где записывать... 16.12.2014, 11:14
Cheban
А тем кто в фейсбуках не участвует, где записыват... 16.12.2014, 15:31
v0lant
:ak: 16.12.2014, 15:59
Николаевский кондуктор Давайте и тут записываться! 16.12.2014, 18:34
v0lant Я так понял, что у Yositch`а в фейсбуке уже по... 16.12.2014, 18:50
Николаевский кондуктор кто не успел - тот опоздал??? 16.12.2014, 19:44
SULTAN Прикольно))),
Может ещё один вагон заказать??? Для... 16.12.2014, 22:10
Железный пёс
Прикольно))),
Может ещё один вагон заказать??? Дл... 16.12.2014, 22:19
Yositch
Прикольно))),
Может ещё один вагон заказать??? Дл... 16.12.2014, 22:36
Sem Извините... лишнего билетика не найдётся?
Явиться ... 16.12.2014, 22:52
SULTAN
Бронирую для себя +2 места на "правильное чи... 16.12.2014, 23:03
Yositch
+2 мне на "неправильное число" будет???... 16.12.2014, 23:12
Sem "...Мы видели, как уезжает последний столетни... 16.12.2014, 23:31
v0lant А я вообще хотел +4... 16.12.2014, 23:09
fanat22 Могу предложить организовать подобное мероприятие ... 21.12.2014, 10:36
Doctor-uzi Я только за ! 21.12.2014, 11:32
Lessa Уже начинаются звонки от не зарегистрированных на ... 21.12.2014, 17:06
SULTAN +2
Мои предложения в силе. 21.12.2014, 17:10
Fort 3 января, по моему - самое то.
Во первых - это на... 21.12.2014, 19:54
fanat22 Ребята давайте 3го января, я договорюсь, не вопрос... 21.12.2014, 20:54
v0lant Подтверждаю +4. 21.12.2014, 21:29
Sem +1 21.12.2014, 21:38
Lessa Вот это номер :) Та я вроде никогда ничего такого ... 21.12.2014, 21:46
fanat22 Предварительно:
Соберемся около трамвайного депо ... 21.12.2014, 21:57
Sem
...
Вносите свои предложения, пожелания, корректи... 21.12.2014, 22:40
fanat22
Особенно интригующей представляется возможность п... 21.12.2014, 22:57
Boris Я+3 22.12.2014, 6:55
FARAON +2 22.12.2014, 9:36
fanat22 Doctor-uzi - 2
Lessa - 5
SULTAN - 2 (я помню, обсу... 22.12.2014, 9:44
Lessa Не активную, а 40 человек :)
Степка, это же только... 22.12.2014, 9:48
fanat22
Не активную, а 40 человек :)
Степка, это же тольк... 22.12.2014, 16:36
Boris
Boris - 3
Ну как вы считаете? Я ж написал:
Я+3... 22.12.2014, 18:42
fanat22
Ну как вы считаете? Я ж написал:
Я+3
То-есть 4 ... 22.12.2014, 18:55
Cheban Я тоже не против, пока +1. 22.12.2014, 10:09
Николаевский кондуктор +1 22.12.2014, 11:41
Sentinel Sentinel +1 (пока что.) 23.12.2014, 17:06
Lessa Все, список заполнен.
Есть те, кто не уверен, поэт... 23.12.2014, 19:55
DODIN
Все, список заполнен.
Есть те, кто не уверен, поэ... 23.12.2014, 21:37
Lessa Разговаривали только что со Степкой.
Решили брать ... 23.12.2014, 21:58
DODIN
Просьба ко всем причастным. Если что-то меняется,... 23.12.2014, 22:48
Boris Йосича забыли!
Бронирую для себя +2 места на... 24.12.2014, 6:54
v0lant DODIN, cувенирка это здорово! А какие возможны... 23.12.2014, 22:53
DODIN
DODIN, cувенирка это здорово! А какие возможн... 23.12.2014, 23:04
fanat22 Если будет желание - по опыту Одессы - вагонами мо... 23.12.2014, 22:57
v0lant Ну, первое что приходит в голову - банальный сувен... 23.12.2014, 23:12
Lessa Мы готовимся к поездке :) 24.12.2014, 0:02
Boris Это что получается? Любители ...эээ... любить трам... 24.12.2014, 6:32
fanat22
Это что получается? Любители ...эээ... любить тра... 24.12.2014, 11:02
Lessa Я счет начала вести от предложения Степки, предыду... 24.12.2014, 12:00
Yositch
Я счет начала вести от предложения Степки, предыд... 24.12.2014, 12:37
fanat22 в итоге получается, что экскурсию и рассказы получ... 24.12.2014, 12:21
fanat22 Doctor-uzi - 2
fanat22 - 1
Александр - 2
Дмитрий -... 24.12.2014, 12:44
Lessa Степка, ребята будут переходить из вагона в вагон,... 24.12.2014, 13:35
Lessa мой 2002
Lessa - 5
SULTAN - 2
Fort - 3
v0lant - 4
... 24.12.2014, 13:53
fanat22
мой 2002
Lessa - 5
SULTAN - 2
Fort - 3
v0lant - 4... 24.12.2014, 14:01
snejkin
зачем так мучить ребят?
микрофончик, FM-модулятор... 24.12.2014, 14:50
fanat22
зачем так мучить ребят?
микрофончик, FM-модулятор... 24.12.2014, 16:25
Sem Трамваи из двух-трёх вагонов, вроде, и сейчас бега... 24.12.2014, 19:11
SULTAN Так получается спарка???
Вы хотите два вагона сце... 24.12.2014, 19:19
snejkin
сделать.
https://www.google.com.ua/search?q=FM-%D... 24.12.2014, 19:30![]() ![]() ![]() |